Σε λειτουργία η εφαρμογή μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις που
δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές θα μπορούν να δηλώνουν τους τραπεζικούς
λογαριασμούς τους
Άνοιξε σήμερα στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) η
εφαρμογή μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις που δέχονται ηλεκτρονικές
πληρωμές (κάρτες μέσω POS και e-banking) θα μπορούν να δηλώνουν τον ή
τους επαγγελματικούς τους Τραπεζικούς λογαριασμούς.
Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του Επαγγελματικού
Λογαριασμού θα πρέπει να αφορούν αποκλειστικά
την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.
Η δήλωση γίνεται με μια απλή διαδικασία Το πρώτο βήμα είναι η είσοδος του Χρήστη στην εφαρμογή η οποία πραγματοποιείται από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr) μέσω του TAXISnet με τα διαπιστευτήρια ( Username Password) που διαθέτει για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. Κατά την πρόσβαση, επιβεβαιώνεται ότι ο Χρήστης είναι επιχείρηση / επιτηδευματίας.
Το δεύτερο βήμα είναι η είσοδος στην εφαρμογή όπου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ή περισσότερους Ε.Τ.Λ. εάν έχει τουλάχιστον μία δραστηριότητα η οποία εμπίπτει στις Ομάδες Δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για τη μείωση του φόρου εισοδήματος ( δαπάνες υπηρεσιών αγοράς προϊόντων ) όπως προβλέπεται από το άρθρο 16 ν. 4172/2013, . Εάν δεν υπάρχει δραστηριότητα η οποία να εμπίπτει σε κάποια από τις ανωτέρω Ομάδες , εμφανίζεται σχετικό μήνυμα και δεν είναι δυνατή η εισαγωγή Επαγγελματικού Τραπεικού λογαριασμού ( Ε.Τ.Λ.) Η δυνατότητα εισαγωγής Ε.Τ.Λ. για αυτές τις περιπτώσεις θα ενεργοποιηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα. Η προσθήκη γίνεται μέσω του πλήκτρου Προσθήκη Επαγγελματικού Λογαριασμού. Ο Χρήστης θα πρέπει να εισάγει τον Ε.Τ.Λ. σε μορφή IBAN ως ακολούθως:
Στην συνέχεια ο χρήστης εισάγει τον ΙΒΑΝ και επιλέγει την Ομάδα Δαπανών στην οποία θα πρέπει να εντάσσονται οι κινήσεις του λογαριασμού αυτού. Οι Ομάδες Δαπανών μπορεί να είναι κάποια ή κάποιες από τις Γενικές δαπάνες, Ιατρικές δαπάνες, Φαρμακευτικές δαπάνες, Εμπορία Οχημάτων και Λειτουργία Συνεργείων, ανάλογα με τις δραστηριότητες της επιχείρησης.
Στο τέλος, ο Χρήστης μπορεί να επιβεβαιώσει ή να ακυρώσει την καταχώρηση. Στην περίπτωση που επιλεγεί Ακύρωση ο Χρήστης οδηγείται στην Αρχική Οθόνη. Στην περίπτωση που επιλεγεί Επιβεβαίωση πραγματοποιείται η ακόλουθη επεξεργασία:
- Επαλήθευση των ψηφίων ελέγχου του IBAN.
- Έλεγχος αν ο λογαριασμός είναι ήδη καταχωρημένος από τον ίδιο τον Χρήστη.
- Αναζήτηση και εμφάνιση της ονομασίας της Τράπεζας. Αν ο ΙΒΑΝ που εισάγει ο Χρήστης ανήκει σε ελληνική Τράπεζα, τότε συμπληρώνεται αυτόματα το όνομα της Τράπεζας στην οποία ανήκει ο λογαριασμός.
- Έλεγχος αν ο λογαριασμός έχει ήδη δηλωθεί ως Ε.Τ.Λ. από άλλον επιτηδευματία και αν αυτή η ιδιότητα παραμένει σε ισχύ.
Εφόσον οι έλεγχοι είναι επιτυχείς, εμφανίζεται οθόνη επιβεβαίωσης ως ακολούθως:
Μετά την δήλωση ενός ή περισσότερων Επαγγελματικών Τραπεζικών λογαριασμών ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να διαγράψει έναν ή περισσότερους Ε.Τ.Λ. Για κάθε εγγραφή Ε.Τ.Λ. εμφανίζεται η επιλογή διαγραφής του. Εφόσον ο Χρήστης επιλέξει Διαγραφή, εμφανίζεται:
Ο Χρήστης επιλέγει είτε να επιβεβαιώσει τη διαγραφή του Ε.Τ.Λ. προκειμένου αυτή να ολοκληρωθεί είτε να την ακυρώσει και να επιστρέψει στην Αρχική Οθόνη. Στην περίπτωση που επιλεγεί Διαγραφή ελέγχονται τα ακόλουθα:
- Εάν ο Ε.Τ.Λ. είναι μοναδικός. Η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι είναι υποχρεωμένος να διαθέτει τουλάχιστον έναν Ε.Τ.Λ.
- Εάν ο Ε.Τ.Λ. ήταν σε status «Προς επιβεβαίωση», τότε η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται η διαγραφή λογαριασμών που η κατάστασή τους είναι «Προς Επιβεβαίωση».
Εάν ο Χρήστης επιθυμεί να αντικαταστήσει έναν Ε.Τ.Λ., θα πρέπει πρώτα να εισάγει τον νέο Ε.Τ.Λ. και στη συνέχεια να διαγράψει τον παλαιό. Η σειρά αυτή είναι υποχρεωτική εάν υπάρχει μόνο ένας ενεργός Ε.Τ.Λ.
Οι λογαριασμοί που εισάγονται από τους Χρήστες αποστέλλονται καθημερινά στα Τραπεζικά Ιδρύματα, τα οποία ελέγχουν την ορθότητά τους (π.χ. υπαρκτός λογαριασμός, ο λογαριασμός ανήκει πράγματι στο χρήστη που τον δηλώνει κ.ά.). Εφόσον ένας λογαριασμός επιβεβαιωθεί από το Τραπεζικό Ίδρυμα, αλλάζει κατάσταση από «Προς επιβεβαίωση» σε «Επιβεβαιωμένος». Σε αντίθετη περίπτωση εμφανίζεται ως απορριφθείς. Σε περίπτωση απόρριψης, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει με το Τραπεζικό Ίδρυμα για να εξακριβώσει το λόγο της απόρριψης.
Σε κάθε Ενέργεια (προσθήκη, διαγραφή κλπ), δημιουργείται μια εγγραφή με τις ακόλουθες πληροφορίες:
- Ημερομηνία
- ΙΒΑΝ
- Τράπεζα
- Ενέργεια
- Νέα Κατάσταση
- Αιτιολογία
- Κωδικός Αναφοράς
Ο Χρήστης μπορεί να δει το Ιστορικό Μεταβολών πατώντας τη σχετική επιλογή.
την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.
Η δήλωση γίνεται με μια απλή διαδικασία Το πρώτο βήμα είναι η είσοδος του Χρήστη στην εφαρμογή η οποία πραγματοποιείται από το δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr) μέσω του TAXISnet με τα διαπιστευτήρια ( Username Password) που διαθέτει για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. Κατά την πρόσβαση, επιβεβαιώνεται ότι ο Χρήστης είναι επιχείρηση / επιτηδευματίας.
Το δεύτερο βήμα είναι η είσοδος στην εφαρμογή όπου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ή περισσότερους Ε.Τ.Λ. εάν έχει τουλάχιστον μία δραστηριότητα η οποία εμπίπτει στις Ομάδες Δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για τη μείωση του φόρου εισοδήματος ( δαπάνες υπηρεσιών αγοράς προϊόντων ) όπως προβλέπεται από το άρθρο 16 ν. 4172/2013, . Εάν δεν υπάρχει δραστηριότητα η οποία να εμπίπτει σε κάποια από τις ανωτέρω Ομάδες , εμφανίζεται σχετικό μήνυμα και δεν είναι δυνατή η εισαγωγή Επαγγελματικού Τραπεικού λογαριασμού ( Ε.Τ.Λ.) Η δυνατότητα εισαγωγής Ε.Τ.Λ. για αυτές τις περιπτώσεις θα ενεργοποιηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα. Η προσθήκη γίνεται μέσω του πλήκτρου Προσθήκη Επαγγελματικού Λογαριασμού. Ο Χρήστης θα πρέπει να εισάγει τον Ε.Τ.Λ. σε μορφή IBAN ως ακολούθως:
Στην συνέχεια ο χρήστης εισάγει τον ΙΒΑΝ και επιλέγει την Ομάδα Δαπανών στην οποία θα πρέπει να εντάσσονται οι κινήσεις του λογαριασμού αυτού. Οι Ομάδες Δαπανών μπορεί να είναι κάποια ή κάποιες από τις Γενικές δαπάνες, Ιατρικές δαπάνες, Φαρμακευτικές δαπάνες, Εμπορία Οχημάτων και Λειτουργία Συνεργείων, ανάλογα με τις δραστηριότητες της επιχείρησης.
Στο τέλος, ο Χρήστης μπορεί να επιβεβαιώσει ή να ακυρώσει την καταχώρηση. Στην περίπτωση που επιλεγεί Ακύρωση ο Χρήστης οδηγείται στην Αρχική Οθόνη. Στην περίπτωση που επιλεγεί Επιβεβαίωση πραγματοποιείται η ακόλουθη επεξεργασία:
- Επαλήθευση των ψηφίων ελέγχου του IBAN.
- Έλεγχος αν ο λογαριασμός είναι ήδη καταχωρημένος από τον ίδιο τον Χρήστη.
- Αναζήτηση και εμφάνιση της ονομασίας της Τράπεζας. Αν ο ΙΒΑΝ που εισάγει ο Χρήστης ανήκει σε ελληνική Τράπεζα, τότε συμπληρώνεται αυτόματα το όνομα της Τράπεζας στην οποία ανήκει ο λογαριασμός.
- Έλεγχος αν ο λογαριασμός έχει ήδη δηλωθεί ως Ε.Τ.Λ. από άλλον επιτηδευματία και αν αυτή η ιδιότητα παραμένει σε ισχύ.
Εφόσον οι έλεγχοι είναι επιτυχείς, εμφανίζεται οθόνη επιβεβαίωσης ως ακολούθως:
Μετά την δήλωση ενός ή περισσότερων Επαγγελματικών Τραπεζικών λογαριασμών ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να διαγράψει έναν ή περισσότερους Ε.Τ.Λ. Για κάθε εγγραφή Ε.Τ.Λ. εμφανίζεται η επιλογή διαγραφής του. Εφόσον ο Χρήστης επιλέξει Διαγραφή, εμφανίζεται:
Ο Χρήστης επιλέγει είτε να επιβεβαιώσει τη διαγραφή του Ε.Τ.Λ. προκειμένου αυτή να ολοκληρωθεί είτε να την ακυρώσει και να επιστρέψει στην Αρχική Οθόνη. Στην περίπτωση που επιλεγεί Διαγραφή ελέγχονται τα ακόλουθα:
- Εάν ο Ε.Τ.Λ. είναι μοναδικός. Η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι είναι υποχρεωμένος να διαθέτει τουλάχιστον έναν Ε.Τ.Λ.
- Εάν ο Ε.Τ.Λ. ήταν σε status «Προς επιβεβαίωση», τότε η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται η διαγραφή λογαριασμών που η κατάστασή τους είναι «Προς Επιβεβαίωση».
Εάν ο Χρήστης επιθυμεί να αντικαταστήσει έναν Ε.Τ.Λ., θα πρέπει πρώτα να εισάγει τον νέο Ε.Τ.Λ. και στη συνέχεια να διαγράψει τον παλαιό. Η σειρά αυτή είναι υποχρεωτική εάν υπάρχει μόνο ένας ενεργός Ε.Τ.Λ.
Οι λογαριασμοί που εισάγονται από τους Χρήστες αποστέλλονται καθημερινά στα Τραπεζικά Ιδρύματα, τα οποία ελέγχουν την ορθότητά τους (π.χ. υπαρκτός λογαριασμός, ο λογαριασμός ανήκει πράγματι στο χρήστη που τον δηλώνει κ.ά.). Εφόσον ένας λογαριασμός επιβεβαιωθεί από το Τραπεζικό Ίδρυμα, αλλάζει κατάσταση από «Προς επιβεβαίωση» σε «Επιβεβαιωμένος». Σε αντίθετη περίπτωση εμφανίζεται ως απορριφθείς. Σε περίπτωση απόρριψης, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει με το Τραπεζικό Ίδρυμα για να εξακριβώσει το λόγο της απόρριψης.
Σε κάθε Ενέργεια (προσθήκη, διαγραφή κλπ), δημιουργείται μια εγγραφή με τις ακόλουθες πληροφορίες:
- Ημερομηνία
- ΙΒΑΝ
- Τράπεζα
- Ενέργεια
- Νέα Κατάσταση
- Αιτιολογία
- Κωδικός Αναφοράς
Ο Χρήστης μπορεί να δει το Ιστορικό Μεταβολών πατώντας τη σχετική επιλογή.