Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Οι διαδρομές των μεταναστών από τον Έβρο: Πώς φτάνουν στην Ελλάδα από την Αδριανούπολη


Μετανάστες, που αυτοπροσδιορίζονται ως Παλαιστίνιοι, περπατούν σε δρόμο κοντά στην Ορεστιάδα, αφού πέρασαν παράνομα τον ποταμό Εβρο και τα Ελληνοτουρκικά σύνορα, Παρασκευή 11 Μαίου 2018. Σε αντίθεση με τον Απρίλιο όπου οι ροές ήταν ιδιαίτερα αυξημένες (3627 μετανάστες) τον Μάιο παρατηρείται μία μείωση των αφίξεων (808). ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Στο φως της δημοσιότητας οι χάρτες με τους οποίους οι διακινητές προσελκύουν από την Τουρκία τους μετανάστες 

Ένα καλύτερο αύριο στην Ευρώπη που στα μάτια τους φαντάζει με τη γη της Επαγγελίας αναζητούν μετανάστες που φτάνουν στη χώρα μας.

Οι μετανάστες σκαρφαλώνουν ανενόχλητοι στον φράχτη του Έβρου και περνούν ανεμπόδιστα στην Ελλάδα.

Αναζητούν τρόπους να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα και από εκεί στην Ευρώπη. Ανάμεσά τους και ο Άϊλα από την Αλγερία που έφτασε στην Ελλάδα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN TV, πριν από λίγες μέρες. «Κάποιοι φίλοι από εδώ, από την Ελλάδα, μου έδωσαν τους χάρτες με τον δρόμο. Πήγαμε στην Αδριανούπολη και πηδήξαμε κάτι τέτοιο (φράχτη)», αναφέρει ο ίδιος στην κάμερα του OPEN.

Το κανάλι έφερε στο φως της δημοσιότητας τους χάρτες με τους οποίους οι διακινητές προσελκύουν από την Τουρκία τους μετανάστες που έχουν σκοπό να ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο, οι οδηγίες για το πώς θα κινηθούν από την Αδριανούπολη -αφού περάσουν τον φράχτη του Έβρου- μέχρι να φτάσουν στη Νέα Βύσσα είναι αναλυτικές.

Με τα πόδια κατευθύνονται στην Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη ή την Καβάλα και από εκεί με τρένα και λεωφορεία έρχονται στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα. Ολόκληρη η διαδρομή είναι ευκρινώς σημαδεμένη για να την ακολουθήσουν οι μετανάστες. «Στην Αλγερία δεν μπορούμε να πάρουμε βίζα. Δεν έχουμε βίζα. Πρέπει να πας προς τη θάλασσα ή στην Τουρκία. Σκέφτηκα πως στη θάλασσα υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι για τη ζωή μου», λέει.

Ο Οσμάν έκανε το ταξίδι του προς την Ελλάδα, όταν ήταν 15 ετών. Αναγκάστηκε να πληρώσει 2.000 ευρώ στους διακινητές. «Από το Ιράν στην Τουρκία, από την Τουρκία στην Ελλάδα», σημειώνει ο ίδιος